Uppdrag

Inför 2018 ville vår kund Gottsunda Centrum skifta fokus för marknadsföringen – från butiksutbudet i stort till matutbudet mer specifikt. Under 2017 hade ett nytt Mattorg byggts och flera nya restaurang-aktörer flyttat in. Nu ville kunden lyfta fram dessa och de redan befintliga aktörerna för att förstärka positioneringen inom mat. Vår utmaning var att skapa en inspirerande kampanj som skulle fungera i flera olika digitala kanaler; mobilbanners, sociala medier och digitala skärmar i centrumet.

Lösning

Vår utgångspunkt var att vi ville förmedla kärleken till maten och visa på bredden av smakupplevelser i centrumet. Vi ville också hitta ett manér som stack ut i digitala kanaler. Den stora utmaningen låg i att presentera mat, eller rättare sagt, en komplett rätt, på ett smakfullt sätt – inte alltid det lättaste. Därför valde vi att filma dukningar med olika slags ingredienser, kryddor, porslin och rekvisita som speglade smakerna och kulturen från de olika köken. Hastigheten på filmerna drogs sedan upp vilket adderade lite twist och förmedlade budskapet kvickare. Slutresultatet blev åtta smakfulla kortfilmer som enkelt kunde anpassas till de olika digitala kanalerna.