Uppdrag

Inför 2014 fick vi en något förändrad brief från vår kund Mirum Galleria. Under 2012-2013 hade gallerian haft en tydlig eventinriktning och kommunikationen hade utformats därefter. Målsättningen för 2014 var att framhäva Mirums position som en attraktiv shoppingdestination med ett stort modeutbud samt att stärka varumärket på ett emotionellt plan.

Lösning och resultat

Vårt första steg var att ta fram en detaljerad kommunikationsplan för året med ett tydligare kampanjtänk än tidigare, kopplat till årets tunga shoppingperioder; sportlov, vårmode, sommarmode & presenter, skolstart, höstmode och jul. Baserat på planen utarbetades en medieplan i samarbete med mediabyrån AdOn. Mediemixen innefattade TV (TV4, Sjuan och TV3 lokalt i Norrköping), ADR, mobila banners samt aktiviteter på Facebook och Instagram.

I vår lösning blandar vi film/fotosekvenser från gallerian/annan location med rena studiofoton av produkter från butikerna. På detta sätt kommunicerar vi effektivt både emotionella värden och konkreta erbjudanden. Både skön atmosfär, trevliga människor, inspiration och det faktiska utbudet. För varje kampanj finns ett sammanhållande tema som används på alla enheter. Utöver de köpta mediekanalerna arbetar vi även konsekvent med kampanjtemat på de digitala ”gratisytor” vi har i gallerian med omnejd.